2010. december 2., csütörtök

Túrótorta gránátalmával és rossz fotóval

Még a hétvégén készült ez a nagyon finom és kevés munkával összeállítható torta. Sajnos csak telefonnal készült fotó van róla, de kár lenne kihagyni. Az alapja nagyon egyszerű morzsa, a tetején a túró finom krémesre sül.

Hozzávalók az alaphoz:
  • 20 dkg keksz vagy zsemlemorzsa
  • 10 dkg olvasztott vaj
  • fahéj és ízlés szerint némi cukor, ha zsemlemorzsát használunk
Hozzávalók a krémhez:
  • 80 dkg túró
  • 2 dl zsíros tej vagy tejszín
  • ízlés szerint cukor (nálam kb. 15 dkg)
  • egy citrom leve és esetleg héja (ha kezeletlen citrom volt)
  • négy tojás
Így készült:
  1. A morzsát, a fűszereket és az olvasztott vajat robotgéppel elkevertem, amíg egyenletes állagú nem lett. Adtam hozzá 1-2 evőkanál vizet és egy 26 cm-es nem kikent kapcsos sütőforma aljára egyengettem.
  2. A tojást habosra kevertem a cukorral, majd evőkanalanként kezdve hozzáadagoltam a túrót is.
  3. Amikor az egész egynemű lett, belekevertem a tejet, amivel még további 1-2 percig kevertem legmagasabb fokozaton.
  4. A habos masszát az alapra öntöttem és légkeveréses sütőben 140 fokon 65 percig sütöttem. A teteje kis színt kap, ha pirulni kezdene, akkor érdemes letakarni.
  5. A gránátalmát félbevágtam, a magokat kikapargattam és a fehér részeket eltávolítottam róluk, a levét felfogtam. Kis cukorral édesítettem.
  6. A tortát langyosan tálaltam a gránátalmás öntettel.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése