2010. december 18., szombat

Az én bonbonjaim idén

Az első bonbonokat egy éve készítettem és nagy sikert arattak. Azóta kaptam egy remek kis szilikonformákat, amiben gyönyörű édességeket lehet előállítani. Persze nyáron a formák pihentek, de télen megint jól jönnek az édes, csokis finomságok.
Most négyféle ízben készült:
  1. aszalt sárgabarackos étcsokis
  2. aszalt szilvás étcsokis
  3. aszalt meggyes-marcipános fehér csokival
  4. mákos fehér csokis
Az aszalt gyümölcsös igényel némi előkészületet, mert ezeket gyümölcspálinkába áztatva puhítottam meg. Jöjjenek a receptek egyenként.

Aszalt sárgabarackos és aszalt szilvás
A képen ezek a sötét színűek.
Hozzávalók:
  • 10-10 dkg aszalt szilva és aszalt barack
  • 3-3 cl a gyümölcsök ízéhez illeszkedő gyümölcspálinka
  • a fenti mennyiséghez kb. 10 dkg étcsokoládé
Elkészítés:
Az aszalt gyümölcsöket egy jól záródó kis dobozban meglocsolom a pálinkával és lezárom. Ez praktikus, mert nem lesz mindenhol alkoholszag és nem is párolog el a folyadék. 1-2 napra félreteszem, de ha nem jut rá idő, többet is maradhat. Ha alkohol nélkül szeretnénk elkészíteni, lehet hozzá használni pl. gyümölcsteát, de ilyenkor nem célszerű napokra félretenni. Amikor felszívta a folyadékot, kitesszük egy papírtörlőre, hogy a felszíne leszáradjon. A csokoládét vízgőz felett felolvasztjuk és megforgatjuk benne a gyümölcsöket. Az én módszerem az, hogy két villával forgatom a gyümölcsöt, majd folpackkal leterített tálcára szedem a kész bonbont. Kb. egy órát tölt el a hűtőszekrényben, ezalatt megszilárdul a csoki és szépen le lehet választani a fóliáról. Ha egyes daraboknak talpa képződik, mert túl sok a csoki rajta, akkor ezeket le lehet vágni késsel. Ízlés szerint lehet még egyszer bevonni (én nem szoktam), ilyenkor rövidebb idő is elég a hűtőben két bevonás között.

Aszalt meggyes-marcipános
A képen a levél és a gömb készült így.
Hozzávalók:
  • egy marék aszalt meggy
  • 3 cl gyümölcspálinka
  • 4 dkg marcipánmassza
  • 10 dkg fehér csoki
  • 1 ek vaj
Elkészítés:
Az aszalt meggyet ebben az esetben is beáztatom a pálinkába és lezárt dobozban félreteszem. Az elkészítés során most nem volt időm kikenni a formákat, így mindent összedolgoztam. A marcipánmasszát apróra daraboltam és a puha aszalt gyümölccsel összekevertem (lehet géppel is). Ha kész, akkor a fehér csokit éppen folyósra olvasztom, egy pici vajjal lazítom és belekeverem a marcipános gyümölcsmasszát. A kapott krémet formákba szedem.

Mákos fehér csokis dinoszauruszok
A recept nem saját, itt megtalálható, nálam nem süteményszúróval készült, hanem dinoszaurusz alakú szilikonformába került. A fotón ezek a pöttyös dinoszauruszok.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése