2010. november 12., péntek

Áfonyás-mazsolás zabpehelykeksz

Otthon zabpelyhes kekszet terveztem sütni, de úgy alakult, hogy a zabpehely a szatyromban jött velem, én pedig nem a saját konyhámban töltöttem az estét. A rendelkezésre álló alapanyagok nem voltak túl változatosak. De a keksz azért kellett, vagyis inkább sütni azért kellett. Így improvizáltam, lesz ami lesz.

Ez került bele (2 dl-es bögrével mérve):
  • másfél bögre zabpehely (finomszemcsés)
  • fél bögre liszt
  • harmad bögre cukor (lehet kicsit több is, ha édesebbre szeretnénk)
  • 5 dkg vaj
  • egy csapott evőkanál áfonyalekvár
  • egy csapott evőkanál tejföl
  • 5 dkg mazsola
Így készült:
  • A zabpelyhet, a lisztet elmorzsoltam a vajjal.
  • Hozzákevertem a cukrot és a mazsolát, így egy morzsás elegy keletkezett.
  • Az összeállításhoz tettem hozzá a lekvárt és a tejfölt.
  • A masszából kis gombócokat készíttettem, amiket ellapogatva tepsire tettem.
  • 180 C-os sütőben (légkeveréssel) 15-18 percet sütöttem.
A formázás előtt most nem volt kedvem hűteni, így kicsit ragacsos volt, valószínűleg némi pihenés a hűtőben jót tesz a tésztának sütés előtt. A golyókat lehet közel tenni egymáshoz, nem nőnek meg sütés közben.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése