2011. március 10., csütörtök

Vegyes tök és cékla

Sokféle zöldségből készült egy finom ebéd vasárnap.

A képen cékla, patiszon és kolbásztök látható.

Rántott patiszon és kolbászök
Ezek saját eltevésű fagyasztott-tisztított-szeletelt állapotban voltak, így csak az olvasztás tartott sokáig. A sütés előtti este kivettem a fagyasztóból és a hűtőben hagytam kiolvadni. Amikor teljesen felolvadtak, leöntöttem róluk a levet és besóztam őket. Nagyjából fél órára félretettem őket (ezalatt készítettem elő a céklát). Fél óra múlva a sós levet leöntöttem a zöldségekről és hagyományos módon bepaníroztam őket (liszt-tojás-morzsa). Kevés forró olajon gyorsan sütöttem meg. Nem kell nekik sok idő, mert a fagyasztás miatt már kicsit puhábbak, mint frissen.

Fűszeres sült cékla
Ez a recept egy Jamie Oliver könyvből valók, egy kicsit változtattam rajta, hogy gyorsabban kész legyen. A céklát elvileg saját héjában kellene megfőzni, ehelyett vékonyan meghámoztam, majd két-háromujjnyi vastag darabokra vágtam 3 ökölnyi méretű céklát. Sós vízben kb. 15 percig főztem, közben a sütőt előmelegítettem 180 fokra (légkeveréssel). Amíg a cékla főtt elkészítettem az öntetet, ami az alábbiakból állt:
  • 3 vőkanál olívaolaj
  • 2 evőkanál balzsamecet
  • 2-3 gerezd fokhagyma átnyomva
  • egy teáskanál rozmaring (szárított)
  • frissen őrölt bors
Egy kis tálban összekevertem őket, majd amikor a cékla megfőtt, belekevertem az öntetbe és az egészet egy kisebb tepsibe simítottam és a meleg sütőbe toltam. Kb. fél óra alatt szépen megsül.

A fentiek együtt is fogyaszthatók, de nálunk készült még párolt rizs a konzervatív részlegnek. A zöldségek mellé házi tartármártás került.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése