2011. február 25., péntek

Sült zabkása vagy zabpelyhes muffin?

Gyorsan, még mielőtt elutazunk. Holnap hajnalban indulunk síelni. Mivel 5 napot leszünk távol, próbálom felhasználni a hűtőben fellelhető alapanyagokat. Most egy jó kis muffin (alakú sütemény vagy reggeli) lett belőle.


A sikerre való tekintettel ki fogom próbálni más ízesítésben is, szerintem a kakaós és a más (esetleg aszalt) gyümölcsökkel való ízesítés is jó lehet.
Hozzávalók:
  • 3 bögre apró szemű zabpehely (6 dl)
  • 1 bögre liszt (2 dl)
  • 1/2 bögre cukor (1 dl) vagy még kevesebb
  • 1 1/2 bögre tej (3 dl)
  • 1/3 bögre olaj (0,6 dl)
  • 2 tojás
  • sütőpor, só, fahéj
  • 1 nagy alma reszelve
  • 1 kis marék tejcsoki apróra törve (mikulásból)
Elkészítés:
A tojást a cukorral kikevertem, hozzáadtam a tejet, olajat, almát. A száraz hozzávalókat egy másik tálban elvegyítettem, hozzákeverve az apró csokidarabokat is. A két tál tartalmát egybeöntöttem és szilikonos muffin formába kanalaztam. Kisebb méretű muffinokból 34 darab lett. Frissen nagyon finom szaftos, az utazást még nem tudom, hogy bírja.
Update:
3 napig nagyon finom maradt. A velünk utazó "én csak a csokis muffint szeretem" kis hölgy boldogan vitte a nagymamájának, hogy "nézd, Mama csokis-almás muffin" :)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése