2011. március 10., csütörtök

Tepertőkrémes pirítós házi csírákkal

Mai reggeli volt a címben szereplő étel. A csírákat ilyenkor tavasz előtt/elején nagyon szeretem, mert kellemes, friss ízűek. A tepertőkrém a kallódó tepertők hasznosítására készült, sajnos eredeti formájukban már nem voltak elég ropogósak és nem is volt sok belőlük.

Tepertőkrém
  • kb. 15 dkg vegyes tepertő
    (volt benne hagyományos és mangalica is)
  • 2 keményre főtt tojás
  • egy kis fej hagymának megfelelő póréhagyma apróra vágva
    (más hagyma is lehet, az erősség alapján több vagy kevesebb is mehet bele)
  • kb. 2 ek tejföl (elhagyható)
  • 1/2 ek mustár
  • só, bors

A tepertőt ledaráltam, a tojásokat villával összetörtem. A két masszát összekevertem, kis tejföllel kenhetőre igazítottam, majd fűszereztem. Éjszaka a hűtőben pihent.

A csírák pedig háromnapos brokkoli- és retekcsírák voltak.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése