2011. március 10., csütörtök

Cseréptálban sült zöldséges hús

Nemrégiben kaptam egy mázas cserépedényt, ennek felavatására készült egy jó kis étel. Az eredeti recept 4 főre szólt, amin csökkentve lett kb. 8 adagnyi étel, 4 adagra való (vagy még kevesebb) hússal így legközelebb biztosan más arányokkal készül, ide már ezt írom.

Hozzávalók:
Még sütés előtt
  • 1/2 kg kelkáposzta
  • 3 nagyobb szál sárgarépa
  • 1/2 kg krumpli
  • 2 szál póréhagyma
    (a sötétzöld részeitől megszabadítva)
  • darabolt paradicsomkonzerv
    (240 g-os töltőtömeggel)
  • 50 dkg sertéslapocka
  • 1/2 tk őrölt kömény
  • 1/2 tk morzsolt szárított petrezselyem (vagy némi friss)
  • 4 ek olaj, só, bors
  • 2 dl fehérbor (vagy víz, esetleg alaplé)
Elkészítés:
  1. Mivel először használtam az edényt, vízbe áztattam. Bár a mázas edényeknél ezt nem kötelező. legközelebb is megteszem, mert ennek az alsó fele csupasz, így némi gőz csempészhető a sütőbe.
  2. A zöldségeket megtisztítottam, a krumplit és a répát feldaraboltam kb. fél centi vastag szeletekre, a póréhagymát megmostam és azt is felkarikáztam. A kelkáposzta torzsáját kivágtam, leveleit durvára aprítottam.
  3. A húst felkockáztam falatnyi darabokra és összeforgattam az olajjal és a fűszerekkel.
  4. A tálba elkezdtem rétegezni a hozzávalókat úgy, hogy alulra került a káposzta fele, a zöldség majdnem fele, a hús fele, erre a paradicsomnak is a fele. Még egy ilyen rétegsorozat jött, de a hús előtt beleöntöttem az edénybe a bort is. A maradék zöldséggel fejeztem be.
  5. Az edényt hideg sütőbe tettem, majd bekapcsoltam légkeveréssel 180 fokra. 1 1/2 - 2 óra kellett neki.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése