2011. szeptember 16., péntek

Padlizsános-húsos egytálétel cseréptálban

Ez az étel még júliusban készült, de mostanában is elkészíthető főként szezonális alapanyagokból.



Hozzávalók 4-5 közepes adaghoz:
  • 70-80 dkg krumpli és répa vegyesen (tisztítva mértem)
  • 1 padlizsán
  • 1 fej hagyma
  • 2-3 gerezd fokhagyma
  • 40 dkg sertéstarja
  • egy kis paradicsomkonzerv
  • 2 ek. joghurt
  • olívabogyó ízlés szerint
  • só, bors, kakukkfű
  • kevés olaj
Így készült:
  1. A húst falatnyi darabokra, a hagymát finomra vágtam. Sóztam, borsoztam és elkevertem őket a joghurttal és a paradicsomkonzervvel és félretettem legalább 1/2 órára.
  2. A zöldségeket megpucoltam, a krumplit és a répát karikákra, a padlizsánt kockákra vágtam.
  3. A padlizsánt kevés olajon megpirítottam félig puhára.
  4. A mázas cseréptál alját megkentem olajjal, rátettem a krumpli-répa keverék nagyjából kétharmadát, sóztam és megszórtam kakukkfűvel. Rátettem a félpuha padlizsánt, majd a fűszeres húst a páccal együtt. A tetejére a maradék zöldség került az olajbogyókkal. Egy pohár vizet is öntöttem a tálba.
  5. Hideg sütőben indítva légkeveréssel 160 fokon nagyjából két óra alatt sült meg. A sütési idő végén a zöldségeket kicsit átforgattam, hogy a szaftos padlizsán mindenhol bevonja őket és 1/4 órán keresztül fedő nélkül grilleztem, hogy egy kicsit megpiruljanak.
  6. Fehér kenyérrel ettük.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése