2011. április 9., szombat

Aszalt paradicsomos, sajtos, fűszeres kenyér


Hozzávalók:
  • 30 dkg liszt
  • 3-4 ek darált dió
  • 1/2 csomag élesztő (3,5 dkg, dr.Oetker volt)
  • 1 tk só
  • 1/2 tk francia fűszerkeverék frissen őrölve
  • 10 vékony szelet olajos aszalt/szárított paradicsom
    (kb. 1 egész paradicsomnak felel meg)
  • 3 ek camembert sajt
  • 1,8 dl langyos víz
  • 0,2 dl olaj a paradicsomról
  • 1 tk fehérborecet

Elkészítés:
  1. A szárított paradicsomot és a camembert sajtot apró darabkákra vágtam.
  2. A lisztet, a diót, a fűszereket és a porélesztőt egy nagyobb tálban elkevertem, a közepébe készítettem egy kisebb mélyedést.
  3. A vizet meglangyosítottam, hozzátettem az olajat és az ecetet, majd a mélyedésbe öntöttem. A tésztát a közepéről kezdve kezdtem felszedni egy gombócba, amikor a fele már összeállt, a többi része pedig még kissé száraz volt, beleszórtam a paradicsomot és a sajtot is, majd így gyúrtam egy sima gombóccá. A sajt és a paradicsom darabkáitól kicsit rücskös maradt, de ez nem gond.
  4. A gombócot lefedtem és langyos helyen kelesztettem duplájára. Ez kb. 2 órát vett igénybe.
  5. A kelesztés után átgyúrtam és hosszúkásra formáztam. A tetejét ferdén bevagdostam, majd szilikon lapon kelesztettem tovább, még kb. egy órán át.
  6. Közben előmelegítettem a sütőt 220 fokra (légkeveréssel). Ennél a sütőnél ez nagyjából fél órát vesz igénybe, így előtte még kelt a tészta egy kicsit. Mielőtt a kenyeret a sütőbe tettem alaposan megkentem vízzel. 20-25 percig sütöttem úgy, hogy az első 5 perc után a hőfokot levettem 190 fokra.
  7. Sütőrácson hűlt ki.
Finom, de karakteres kenyér, valamilyen semleges ízű feltét illik hozzá, pl. natúr vaj- vagy sajtkrém. Sajnos a sajt íze kicsit elveszett benne.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése