2011. január 12., szerda

Peyote gyűrű

Karácsonyi ajándékom volt a Gyöngyszövők bibliája című könyvecske. Gyöngyszövési alaptechnikákból és sok-sok mintából álló gyűjtemény ez. Azok is elsajátíthatják belőle az alapfogásokat és eszközöket, akik még csak most ismerkednek a gyöngyözés ezen ágával. Már korábban is kísérleteztem, "nézegetés" segítségével másoltam le ékszereket, így a technikák nagy része már nagyjából ismert volt számomra. Most már a nevüket is tudom :)
Nagyon hasznos, hogy van egy jelöléseket és főbb anyagokat áttekintő kezdőfejezet is, ebben számomra sok hasznos dolog szerepelt. A mintagyűjtemény részben sok szép alkotás és azok mintarajzai találhatók. Jó ötlet, hogy spirálozva van, így könnyű kinyitni és nem kell azzal foglalkozni fűzés közben, hogy hogyan maradjon nyitva a könyv. A mintáknál szerepel, hogy kb. mekkora lesz, igaz a szegélyeknél a hosszúság nem egy egység hosszát takarja, hanem többször a "változó" megjelölés szerepel. Látszik az is, hogy milyen színű gyöngyök kellenek hozzá. Ami viszont nem szerepel, pedig hasznos lenne, az az, hogy egy-egy minta megfűzéséhez mekkora gyöngymennyiségre van szükség. Ezektől a kis hiányosságoktól eltekintve szép, használható könyv.
Az első munka amit elkészítettem belőle, egy geometrikus szélszegélyen alapuló gyűrű. Peyote technikát használtam hozzá, a mintát egyszer fűztem meg, a hiányzó részt 4 gyöngyszemmel keskenyebbre és egyszínű lilára fűztem, így könnyen felhúzható és nem akadályozza az ujjaim becsukását.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése