2011. január 6., csütörtök

Gasztroajándékok 2010

Az utolsó pillanatban sikerült néhány gasztroajándékot is elkészíteni.
Alapvetően édességekkel készültem, azaz a bon-bon - likőr körből válogattam.
Készült kókusz- és csokoládélikőr, de ezekről sajnos kép nem született, így ezeket majd máskor osztom meg.
Amiről fotó is készült, az két bon-bon és az instant grog.
Ez utóbbi receptje innen, annyit változtattam rajta, hogy fehér rummal készült, mert csak ezt tudtam gyorsan beszerezni.
A másik ajándék egy bob-bon, ami fehér csokiból készült. ALDI-s szilikon bon-bon formában készítettem (lett 15 +4 db bon-bonom). 
Kellett hozzá:
  • 15 dkg fehér csokoládé
  • 15 kocka aszalt papaya
  • 1 ek vaj
Így készült:
  1. Vízgőz felett felolvasztottam a csokit és a vajat. Vigyázni kell, hogy ne legyen túl meleg, mert akkor egy része nagyon folyós, egy másik része pedig nagyon száraz lesz.
  2. A formákat félig megtöltöttem a csokival.
  3. Minden forma közepébe egy kis darabka papayat tettem.
  4. A formákban maradó helyet kitöltöttem a maradék olvasztott csokival.
  5. A formát kb. egy órára hűtőbe tettem.
Készült még egy marcipános változat is, de ez annyira egyszerű volt, hogy nem is nevezem receptnek. Alapanyagként a fellelhető marcipános Merci csokikat használtam, annyira megolvasztottam, hogy a töltelékük és a csokoládébevonat nagyjából el tudjon keveredni. A kapott masszát itt is szilikon formákba töltve hűtöttem ki.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése