2012. március 25., vasárnap

Gulyás

Ezt az ételt még a hosszú hétvégén követtük el. Újraraktuk a tűzrakót a kertben és gyorsan fel is avattuk.
A neve alapján levesnek gondolnánk, amikor először ettem és is levest vártam, de nem az. Leginkább az állagában tér el tőle, jóval sűrűbbre érdemes főzni, az ízek sokkal intenzívebbek lesznek így. Jó, ha a krumpli kissé szétfővős fajta, kellemesen sűríti az is a levét.

Hozzávalók (kb. 8 adag lett belőle)


  • 3 nagy fej vöröshagyma apróra vágva (nekem kevés zöld rész is volt rajta, azt is beletettem)
  • 6-8 duci gerezd fokhagyma
  • 1,3 kg tisztított vegyes gyökérzöldség, felaprítva; nálam az alábbiak:
    • 4 nagyobb sárgarépa
    • 1 nagy paszternák
    • 1 petrezselyemgyökér
    • ökölnyi zellergumó
    • 6 kisebb krumpli
  • 60 dkg sertéshús falatnyi kockákra darabolva
  • olaj
  • 3 ek. só
  • 3 ek. őrölt pirospaprika
  • 2 ek. szárított morzsolt majoranna
  • 1 ek. őrölt bors
  • 3-4 babérlevél
  • 1-1 csokor petrezselyem és zellerlevél
Elkészítés
  1. A zöldségeket és a húst feldaraboltam, a fűszereket összekevertem. Sóból kezdetben kevesebb volt a keverékben, kóstolással állítottam be a sósságot.
  2. A bográcsban kevés olajon megfonnyasztottam a hagymát. Ezt nem túl erős láng felett érdemes tenni, ne süljön meg. Ha nem hirtelen ötlettől vezérelt bográcsozás lett volna, akkor némi szalonna kiolvasztásával indulna a művelet és azon lehetne a hagymát fonnyasztani.
  3. Amikor a hagyma már kapott egy kis színt, hozzáadtam a fokhagymát, ezzel kevergettem 1-2 percig, majd belekerültek a szárított fűszerek, keverés után pedig a kockázott hús. A húst kevergetve rázogatva kicsit körbepirítottam a fűszeres alapon.
  4. Amikor a hús már megpirult, hozzáadtam a zöldségeket és annyi vizet, ami éppen ellepte.
  5. Kb. 1-1,5 órán át közepes tűz felett főztem, közben amikor fogyott a víz pótoltam. A főzési idő vége felé még beállítottam a fűszerezést, illetve mielőtt levettem a tűzről, hozzáadtam az apróra vágott zöldfűszereket is.
Sajnos a kész ételről nem készült fotó, az alábbi képen akkor látható az étel, amikor belekerült minden hozzávaló. A végeredmény ennél sűrűbb, krémesebb. Legközelebb arról is lesz fotó.


Frissen, kenyérrel ettük. Ez az étel is jól tűri a fagyasztást, így ami nem fogyott el, az porciózva a fagyasztóban landolt.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése